Gerben & Maaike in Midden en Zuid Amerika

Costa Rica - San Jose

Pura vida!
Een laatste berichtje vanuit Costa Rica en Midden Amerika want wij stappen zo in de bus richting het vliegveld om naar Buenos Aires te vliegen!

We gaan de mini - afstandjes in de bus( 10 uur reizen max), de rijst met bonen en/of kip, biertjes, batidos en agua, gallo pintos en platanos(gefrituurde bananen)inruilen voor busreizen van 18 uur of meer, steaks en rode wijn! De slippers en andere zomerse kledijzullen we onderin de rugzak moeten opbergen en wegaan in Buenos Aires eens flink shoppen voor goede wandelschoenen, regenkleding en een warmejas. En dan hebben we nog ruim een week om onze nieuwe schoenen in te lopen voor we eind maart de 5- daagse W- trekkingdoor Torres del Paine lopen.

We hebbengisteren al een pakketje verstuurd richting NL met wat foto- CD's, Lonely Planets die we niet meer nodig hebben en zomerse kleding dus we hebbenweer wat ruimte in de backpacks omdie broodnodige warme kleding aan teschaffen.

De afgelopen dagen zijn wein Alajuela geweest. We hebben mijn stageplek - het Centro Latino Americano de Competividad y Desarollo Sostenible op INCAE - opgezocht en zijn ookbij het appartementencomplex geweest waar ik woonde. Maandagavond hebben we gegeten met mijn NLse buurvrouw en kids in een tapasbarretje waar Gerben en ik toen vaak kwamen. Leuk om even op bekend terrein te zijn op deze reis.

Dinsdag zijn we doorgereisd naar San Jose om Kate en Jason voor de laatste keer in Midden Amerika te ontmoeten. We hebben tochgrote stukkenmin of meer samen gereisd dus er moest natuurlijkop gepaste wijzeafscheid genomen worden. Zij zijn ruim een jaaraan het reizenen zullen overland richting Zuid- Amerika reizen, misschien dat we ze wel weer tegenkomen ergens in Bolivia of Peru.Dinsdagavond hebben we lekker gegeten in Cafe Mundo en daarna zijn we doorgegaan naar een uitgaansgebied in San Pedro, buitenwijk van San Jose. Mooie avond gehad in een club annex bar waar wij de enige gringos waren - uiteraard met veel te veel wijn, bier en cuba libre`s.

Het is nu wel tijd om door te gaan, San Jose is vergelekenmet de andere hoofdsteden hier wel ok, maar zeker nog geen aanrader om teveel dagen te blijven. Ook ons hostel hier is weer geen toppertje(Kabata Hostel), San Jose blijft toch raar volk (lees: alleenstaande mannelijke Amerikanen) aantrekken.

Het eerste deel van de reisis nu dus alweer voorbij, het gaat echt veel te snel! We vermaken ons nog steeds uitstekend, zijn het reizen, tas in- en uitpakken enelkaar nog lang niet zat!En onze gezondheid laat ook helemaal niets te wensen over dus wat willen we nog meer!

Ok, adios chicos, wij vertrekkennaar het vliegveld,nos 'vemos' en Argentina!