Gerben & Maaike in Midden en Zuid Amerika

Belize - Blue Hole

/&/&$#%%& Ok, imiddels ga ik voor de 4e keer een poging doen om een verhaal te plaatsen op onze site..de aanhouder wint, laten we maar zeggen.

Goed, na een aantal dagen turen naar de bewolkte en regenachtige lucht konden we dinsdag dan eindelijk gaan duiken in de Blue Hole samen met onze NL-se buren Joop en Maartje en 15 andere duikers. Om 05.30 uur melden in de duikschool (Big fish, prima duikschool) en vervolgens zagen we om 06.00 uur de zon opkomen boven open zee. Na 2 uur beuken op hoge golven waren de anti-zeeziekte tabletjes zeker geen overbodige luxe.

De Blue Hole zag er vanaf de boot al indrukwekkend uit: een donkerblauw gat van 300m breed en 120m diep temidden van azuurblauw water.

Na een uitgebreide instructie, je gaat immers duiken naar een diepte van 40m, daalden we langs een rotswand als orientatiepunt af. Vantevoren had ik me er drukker om gemaakt dan op het moment zelf, verstand op nul en maar gaan.

Eenmaal op 40m diepte, op Gerben's meter zelfs 45m diep, was het zicht relatief slecht door het slecht weer van de afgelopen dagen. Zo'n 20m zicht ipv de gebruikelijke 40m.

Maar verder was het gaaf, je zwemt onder een plafond van stalagtieten en onder je en achter je is niets anders dan een zwart gat.

Na 10 min stijg je weer iets en daar zagen we de haaien voor het eerst. Reef sharks. Zo'n 3 meter groot op een afstand van 5 meter. Helemaal fantastisch. In totaal hebben we, denk ik, zo'n 8 beesten gezien (of het waren dezelfden die elke keer weer terug kwamen). Wel prettig dat deze beestjes fijn in de diepte bleven zwemmen en dat je dus niet, op het moment dat je van de boot in het water moet springen, van die haaienvinnen boven het water uit ziet steken.

Na de Blue Hole hebben we nog 2 duiken gemaakt op 2 andere locaties. Deze vielen qua locaties in het niet bij de Blue Hole maar toch ook nog schildpadden, barracuda's en kreeften gezien.

De dag voor de Blue Hole hebben we nog een snorkel- tripje gemaakt met Joop en Maartje voor de kust van Caye Caulker. In ondiep water hebben gesnorkeld tussen een school van sting rays. Deze werden daar gevoerd, beetje toeristische happening was het dus wel... maar ook erg cool.

Na 6 dagen relaxen, lekker eten en gezelligheid met J + M op Caye Caulker zijn we gister in een dag naar Flores, Guatemala vertrokken. Leuk stadje, aan een meer met als voornaamste attractie Tikal waar we morgen naartoe gaan. Om 03.30 uur worden we opgehaald bij ons hostal zodat we zon kunnen zien opkomen (voor de 2e keer deze week) boven de tempels en jungle van Tikal.

Daarna hebben we nog geen plannen, gaan het een beetje rustig aan doen qua reizen. Is een dure grap al die busreizen, grensovergang-belastingen en duiktripjes.

De compu hier is te traag voor nieuwe foto's, houden jullie dus nog tegoed.

Adios!

marieke

Oh wat hebben jullie een relaxed leventje op het moment! Ik ga acuut beginnen met op hoog niveau sparen.....En koopsie geniet er maar lekker van he, want je weet wat jullie te doen staat volgens Fem als je terug bent ;-) Detje komt morgen thuis van de reis....denk toch dat er echt niet veel veranderen gaat.

Ivo

Poehee.. als de plaatstelijke snelheid van het internet het enige is waaraan je je irriteert dan denk ik dat jullie het wel heel lekker doen daar..

Tjonge jonge echt heel cool allemaal. De foto's zien er trouwens ook echt gaaf uit!

Have fun!

Ciao

Ebs

Hi lieve Koops en Gerben,
Wat een super foto's....heerlijk om vanachter mijn bureau weer Caye Caulker te zien...wat een relaxed eiland!! Ben jaloers!!!! Geniet er lekker van!
X Ebs

Yvette

Wat een geweldige foto's, geniet van de zon, de cultuur en de gezelligheid, vanuit een regenachtige Pruimenlaan kan ik er alleen maar bekennen: ik ben jaloers!! Veel plezier!!!

liefs Yvette

Bastiaan

He Koops!

fantastisch die foto's! ziet er echt mooi en relexad uit daar zeg.

Bij ons is het niet meer hetzelfde sinds je weg bent (misschien wat overdreven maar...) nee echt, een ieder is zo 'druk'dat er weinig tijd voor elkaar is. Had het er met Claudia nog over, dat jij toch altijd ECHT vroeg hoe het met je ging of dat er nog wat leuks was gebeurt in't weekend. Nou ja, genoeg gezemel.... ;-)

Jij met haaien gezwommen... ahhh wat goed zeg!
en die ras omschrijving "Reef Shark" heb je natuurlijk uit je boek ;-)

ga na mn studie toch ook echt een tijdje die kant op met mn vriendin (dan misschien niet een 1/2 jaar maar toch zeker een boel weken)

trouwens er komen meer collega's naar Z-Amerika! (als of je daar op zit te wachten :-)..)
Marielle gaat 3 weken naar Chili en J-M gaat in mrt of was het nou april?, naar Cuba!,dat je't even weet.

he geniet ervan (doen jullie volgens mij wel)
tot mails,

Bastiaan

Annemiek

Hé hallo lieve mensen. Hier een zeer jaloerse Annemiek.. breng momenteel mijn avond door op de bank, voor de pit, vermoeid na een dag werken, laptop op schoot en kijk jullie foto's/lees jullie verhalen... mmm heerlijk lijkt me jullie mega trip! Wow die duik verhalen! Anyway tof dat jullie dit "gewoon"doen! Geniet er lekker van! Dikke kus en groet van Simon (moet ook van hem zeggen dat ie enorm jaloers is..). Annemiek