Gerben & Maaike in Midden en Zuid Amerika

Argentinie - Buenos Aires

Wij zijn in Buenos Aires!! Wat een fantastische stad!

Gisterochtend zijn we hier aangekomen na een lange reis van 15 uur via Panama City. En we gingen al niet heel fit het vliegtuig in (...) dus we kwamen redelijk gebroken om 07.00 uur aan in het hostel (Garden House Art Factory, prima).We moesten eerst evenwachten tot onze kamer klaar was en toen eerst maareven een paar uurtjes getukt.

´s Middags zijn we naar het Plaza de Mayo geweest waar elke donderdagmiddag om 15.30 uur de dwaze moeders bijeenkomen om aandacht te blijven vragen voor hun verdwenen zonen. Was erg indrukwekkend. En raar om daar als toerist met je camera bovenop te zitten.

Daarna zijn we wat in het centrum gaan wandelen, niet teveel activiteiten nog op deze eerste dag. Mooi park gevonden, San Martin, waar we zeker nog wat uurtjes gaan doorbrengen om een beetje te hangen. BsAs doet een beetje Europees aan, brede avenues, mooie oude gebouwen en veel parken. Hippe mensen ook dus we vallen volledig uit de toon in ons reizigerskloffie. De eerste de beste winkelstraat zijn we dus ingegaan om onze garderobe een beetje te upgraden. Er kan natuurlijk altijd weer pakketje richting NL.

Er wordt hier in BsAs meestal niet voor 22.00 uur gegeten dus het kostte wat moeite om wakker te blijven gisteravond. We zijn naar een eenvoudige parrilla hier in San Telmo gegaan voor onze eerste Argentijnse steak (bife de chorizo) en een heerlijke fles rode wijn. Kost allemaal vrij weinig en smaakt heerlijk- en ook niet zo´n lullig stukje vlees als je in NL op je bord krijgt, maar echt eenenorme lap, top!

Vandaag hebben we uitgeslapen, eigenlijk voor het eerst deze reis, tot 10.30 uur, en zijn toen op pad gegaan voor warme kleding en schoenen. We zijn geslaagd in de Columbia Store dus we zijn nu helemaal klaar voorPatagonie (met hele grote wandel cq clownschoenen - over hip gesproken...). Raar om voor te stellen dat we straks richting de 2 graden gaan want ook hier in BsAs is het nog gewoon warm -zo`n 28 graden - en lopen we op slippertjes.

Morgen is het Gerbens verjaardag en dat gaan we vieren in een van the places to be in de wijk Palermo, La Cabrera,(getipt doorJochem). Zijn erg benieuwd, maar als de steaks net zo goed zijn alsgisteravond in een ´doodgewone´ parrilla, dan wordt het weer op en top genieten!

Kwamen er vandaag trouwens achter dat we voor de eerste keer op deze trip bestolen zijn! Niets ergs, maar wel vervelend om te merken. Nadat we in San Jose hadden uitgecheckt, hadden we onze bagage nog even achtergelaten in de storage room van ons hostel terwijl wij nog even met Kate en Jason gingen ontbijten. Naar nu blijkt heeft er in die storage room iemand even snel in onze grote backpacks zitten snuffelen, want Gerben is zijn aftershave kwijt enik mijnmascara eneen aantal cremepjes. En nee, dit hebben we niet met onze brakke koplaten liggen, want toen we hier in BsAs onze tassen uitpakten had er overduidelijk iemand in zitten wroeten. Tja, luxe artikelenzijn erg gewild- maar had een stuk erger gekund,en wij zijn weer extra alert.

Ok, wij gaan ons opmaken voor weer een feestmaal na maanden rijst en bonen gegeten te hebben - adios chicos!

Peter

Hee Smit

hele fijne verjaardag.

Geniet van de Llomo de Mariposa met een flesje Alamos in la cabrera. Aanrader voor morgen lijkt me lunchen bij Olsen en diner bij Desnivel. Chris Zeegers was er laatst ook nog dus, haal die hippe kleding maar uit de verpakking.

Floor, Gerrie, Lau en ik gaan morgen een weekje skien in Frankrijk. Wij vermaken ons dus ook wel

Ine

Gefeliciteerd!
Balen hoor om daar je verjaardag te moeten vieren :-)

Ik geef mams & paps straks wel een jaardagkus voor je want die zie ik zo.
En wij doen het hier vandaag wel met een mistige maartdag hoor!
kus

Kirsten

Wat klinkt het weer allemaal gaaf, Niets mis met clowschoenen toch, ik kan de crocs ook erg aanraden, is hier in oud zuid mega hip ;-)
ook graag een verslagje met foto's van patagonie, ben heel benieuwd.
Gerben gefeliciteerd!
adios

Jantiena

He tammo´s
Leuke verhalen op jullie site, mijn volgende reis moet dan maar naar Zuid Amerika gepland worden. Heel veel plezier nog. Wij gaan nog even heerlijk genieten op Bocos del Torro in Panama even een paar daagjes strand voordat we weer terug vliegen...

karen

hey maaik,
goede avond gehad in la cabrera? leuk jullie verhaal!! ga het vanaf nu natuurlijk nog beter lezen want wij vertrekken over 6 weken. Veel plezier daar!!