Gerben & Maaike in Midden en Zuid Amerika

Argentinie - Puerto Iguazu

Buenas!
Wij zijn in een paar dagen het hele land door aan het reizen. Afgelopen woensdag zijn we in de bus naar Puerto Iguazu gestapt om daar de grootste watervallen van Zuid- Amerika te gaan bekijken. Na een reis van 22 uur (iets langer dan de geplande 18 uur omdat we woensdagavond van 09.00 tot 01.00 uur in de file gestaan...) in een zeer luxe bus - business class stoelen, glaasje champagne erbij, rode wijnen een fijn dekentje en we waren helemaal gelukkig. Maar goed, dan nog is 22 uur in een bus zitten best lang.

Pto Iguazu ligt in het noorden van Argentinie, 1 km van de grens met Brazilie en 5 km van Paraquay. De watervallen liggenop de grens van Argentinie en Brazilie.Door de vertraging kwamen we pas aan het eind van de middag aan in Pto Iguazu zodat we niet meer- zoals gepland- de watervallen aan de Braziliaanse kant konden gaan bekijken. Intussen waren we allebei vrij kapot door de reis en had ik kou gevat door de airco die op 16 graden stond te loeien dus hadden we bedacht dat we het maar even rustig aan gingen doen (ook ivm met de vlucht zaterdag van Pto Iguazu naar El Calafate). Gisteren hebben we dat dan dus ook gedaan, we hebben ons heerlijk in een taxi naar de watervallen in Brazilie laten brengen ipv bus, lopen, bus etc. De watervallen waren fantastisch!Het zijn zoals gezegd de grootste watervallen van Zuid- Amerika dus wat kan je daar verder aan toevoegen....foto's volgen later als we betere internetverbinding hebben. Na een middagje in Brazilie vertoefd te hebben weer de grens over richting Argentinie, nieuwe stempels in paspoort.

Vandaag wilden we eigenlijk ook de Argentijnse kant van de watervallen gaan bekijken maar ik voel me nog steeds als een vaatdoek en we hebben een lange reis voor de boeg vanavond; eerst een vluchtje van 1,5 uur terug naar Buenos Aires (en daar heb je 22 uur in de bus voor gezeten!), dan een luttele 9 uur wachten op het vliegveld en dan pakken we om 06.00 uur het vliegtuig richting El Calafate. Kost niks maar dan heb je ook niks, zoiets. We zullen dus aan jullie denken als jullie genieten van een paasontbijtje!

Morgen, 1e paasdag, komen we dan dus aan in El Calafate, Patagonie (vanwaarwe overigensop 2e paasdag alweer doorreizen naar Puerto Natales, Chili),waar het een graad of 5- 10 is en we ons gaan voorbereiden op de trekking door Torres del Paine (zin in!).

Hasta luego en fijne paasdagen!