Gerben & Maaike in Midden en Zuid Amerika

Chili - Puerto Natales

Met een rood wijntje naast me, dik vest aan en buiten een gure wind schrijf ik dit berichtje,dat is even wat anders dan de tropische temperaturen die we gewend zijn! We zijn gisteren aangekomen in Puerto Natales, Chili na heel wat uurtjes reizen.

Zaterdag zijn we vertrokken uit Pto Iguazu en hadden we een pittige nacht voor de boeg. Na 1,5 uur vliegen aangekomen in Buenos Aires, nationale vliegveld, en toen hadden we ons voorbereid op 9 uur wachten, in transit, op het vliegveld voor onze vlucht om 06.00 uur naar El Calafate. We hadden ons ticket naar El Calafate immers als 1 ticket gekocht. Eh nee dus, bagage konden we ophalen en dan stonden we, op een verlaten vliegveld, laatste vliegtuig net aangekomen, eerste weer om 05.30 uur. Eieren voor ons geld gekozen en lekker een hotelletje genomen. En dus zaten we zaterdagavond weer aan een steak in Palermo Viejo, Buenos Aires. Toch nog een uurje of 3 kunnen slapen en vervolgens weer naar het vliegveld voor de vlucht naar El Calafate. Oh nee, toch niet. Eerst nog even naar Ushuaia, waren ze vergeten ze vermelden op het ticket. Kunnen we toch nog zeggen dat we in de meest zuidelijke stad ter wereld zijn geweest!

Zondagmiddag konden we dan eindelijk inchecken in ons hostel in El Calafate. Geen bijzonder stadje, overpriced door de aanwezigheid van de Perito Moreno (de foto op onze beginpagina!) en dus hebben we even bijgeslapen enhebbenwe maandag meteen de bus gepakt richtingPuerto Natales, Chili omdat we eigenlijk dinsdag, vandaag, de W trekking door Torres del Paine zouden beginnen. Mooie rit in de bus door het landschap van Patagonie, waar je ook kijkt, je ziet niets behalve steppe landschap, schapen, struisvogels en de uitlopers van de Andes als je dichter bij Chili komt, echt schitterend.

We hadden al gemaild naar Casa Cecilia, waar we slapen en ook ons reisbureautje hier, of wede trekking1 dagje konden opschuiven, dat kon gelukkigen dus hebben we vandaag op ons gemak onze tassen kunnen inpakken en boodschappen kunnen doen. Het is hier koud maar het weer is goed, zonnetje en wat wolken dus hopelijk hebben we morgen al meteen een goed uitzicht op de 3 Torres waar het allemaal om draait.

Ok, wij gaan een hapje eten en dan lekker vroeg slapen!
Adios!

PS De foto´s van Puerto Iguazu staan er ook op.

Sjon

he apenkoppen,
Ik blijf elke keer als ik jullie verhaaltjes lees knallend jaloers! Ger, ik weet niet of je mijn smsjes hebt ontvangen maar heb je al een aantal keer op je mobiel geprobeerd te bellen maar kreeg geen bereik. Heb je nu een nummer die je me even kunt mailen of smsen? Anders bel ik je gewoon op je eigen num en heb je pech!
Super om te horen hoe jullie lekker aan het genieten zijn en wat mama al zei, pas een beetje goed op jezelf! Laat maar even weten over je nummer, kijk er naar uit om jullie weer te spreken!!

Groetjes

Karen

Ben heel benieuwd hoe jullie trekking is! De steaks worden er vast weer afgelopen deze dagen. Super bedankt voor de tips op de mail! Vorige week al beelden gezien van Patagonie (vriendinnetje kwam in het programma Grenzeloos verliefd), nu helemaal zin om te gaan. Ik ga nog even de Living (met special over BA) van deze maand verder lezen! Veel plezier in Chili nog!

Erik en Margo

Hoi Gerben en Maaike,

ziet er naar uit op de foto's alsnof jullie goed weer hebben gehad in de Torres. Zelfs de Torres gezien, dat kunnen wij niet helemaal zeggen (althans niet alles drie). Die harde wind schijnt er altijd te zijn in de Franse Vallei, daar hadden we ook al behoorlijk veel last van.

Leuke overnachtingsplek bij Caecilia, toch ? Volgens mij trekt iedereen daarheen die naar de Torres wilt. Ze doet het ook wel erg goed en denkt zelfs met je mee.

Veel plezier verder. Wat staat er nu op het programma: Perito Moreno en dan richting Bariloche ??

Groeten (we zijn stik jaloers als we al jullie verhalen lezen en foto's bekijken en zouden zo weer willen gaan....)

Erik en Margo
www.latijnsamerika2007.web-log.nl