Gerben & Maaike in Midden en Zuid Amerika

Nicaragua - San Juan del Sur en Costa Rica

Wij hebben een paar dagen heerlijk liggen bijkleuren op het strand van San Juan del Sur. Het weer was perfect, mooie zonsondergangen aan de Pacific en San Juan is een leuk dorpje. Wel vol met surfers die zichzelf erg gaaf vinden -wij waren natuurlijk een stuk minder cool met onze strandbal onder de arm in de beachshuttle richting het beste surfstrand van Nicaragua.

Prima hotel (el Puerto) en de beste maaltijd in lange tijd gegeten (El Colibri).

En dat waren jammergenoeg onze laatste daagjes inNicaragua.

Sinds gister zijn we (weer) in Costa Rica! Pura vida! De muziek (Carnaval- Celia Cruz), de biertjes (Imperial), de batidos Guanabanaen de bussen komen me weer erg bekend voor! Erg leuk om hier 5 jaar later weer terug te zijn!

In Nicaragua hadden we in de beachshuttle Jantiena ontmoet, uit.. Emmen, hoe toevallig. Back to my roots, haha. We zijn samen naar Costa Rica gereisd en delen nu een kamer in een ranzig hostel in Liberia. Erg gezellig met z´n drieen maar Liberia is nietbijzonder en Hospedaje del Tope is zeker geen aanrader. Vandaag zijn we naar natuurpark Rincon de la Vieja geweest wat hier een uurtje rijden - en stofhappen- vandaan ligt. We hebben een kilometertje of 15 gewandeld langs kokende modderbaden, verhit door de vulkaan Rincon de la Vieja en dus niet echt een aanrader om even een plons inte nemen. Stonk ook naar zwavel... en zijn uiteindelijk uitgekomen bij een mooie waterval. Daar hebben we even gerelaxed, gezwommen, potje gekaart, en aan het eind van de middag waren we hier weer terug. Topdagje gehad. Morgen reizen we door naar San Jose, Jantiena gaat de andere kant op en wij gaan een oude bekende van mij opzoeken in Alajuela. Daarna gaan we misschien door naar Tortuguero of Corcovado.

Ok, een koud biertje wacht en daarna vroeg tukken - vannacht hebben we geen oog dicht gedaan door een optocht door onze straat om 24.00 uur en vervolgens vond men het nodig om om 05.00 uur strijkers te gaan opsteken- rare jongens.

Adios!

reinder koops

Dag Maaike en Gerben

Na Granada is ook dit weer bekend terrein.
Liberia, daar zijn wij met Nynke ook ooit geweest.
In die omgeving heb ik een bekeuring gehad wegens te hard rijden.
Dus kijk uit.
Is de Interamericana noordelijk van L. nog steeds zo goed dat je zigzaggend moet rijden?
Veel plezier in het bekende A.

Groet,

Reinder

Jochem

Hola,

Als jullie richting Corcovado gaan via de ruta 43 kan je eventueel een stop maken in Uvita. Daar zit een prima en relaxt hostel.

Chau!

Karen

Heey Maaik,
wat n oersaaie reisverhalen en vreselijke foto's! Ben natuurlijk super jaloers haha..! Maar de daagjes aan het aftellen tot 28 april! Diplomauitreiking en wintersport net achter de rug en Istanbul nog op de planning voor vertrek naar Zuid-Amerika! Jullie heel veel plezier nog! adios Karen