Gerben & Maaike in Midden en Zuid Amerika

Costa Rica - Monteverde en Santa Elena

Afgelopen donderdag zijn we dus na ruim 10 uur bussen in Monteverde aangekomen. We slapen in Santa Elena, een klein dorpje vlakbij de regenwouden van Monteverde. Ingecheckt in een erg leuk hostel waar ik 5 jaar geleden ook al geweest was - Vista Al Golfo - en eerst maar eens een dagje beetjein het dorpje rondgewandelden wat klusjes gedaan. Santa Elena ligt vrij hoog dus voor de afwisseling ishet ook wel weer eens lekker om ´s avonds een trui aan te trekken - sorry!

Vandaag hadden we een drukke dag voor de boeg: om half zes zijn we opgestaan om om 07.00 uur te gaan wandelen in het Santa Elena Cloudforest Reserve. Een kilometertje of 6 gewandeld (volgens de borden zouden we daar 4 uur over doen, maar 2 uur later waren we weer terug bij het Information Point - toch teveel onsportieve Amerikanen hier). Prima dat we zo vroeg waren begonnen aan de wandelingwant om 10.00 uurwerden tourbussen uitgeladen.
Na de 6 km nog een wandelingetje gemaakt en toen terug naar het hostel voor een eigengemaakte lunch. In Costa Rica hebben de meeste hostels wel een eigen keuken dus wij zijn helemaal blij dat we weer eens zelf een boterhammetje kunnen smeren.

Na de lunch hadden we bij Extremo Tours een canopy- tocht geboekt. Best een dure grap maar het was echt onwijs gaaf. We waren maar met 5 toeristen en hebben in 2 uur tijd over zo´n 14 kabelbanen gezoefd. Sommige banen waren meer dan 400 mtr lang en het uitzicht is dan echt fantastisch! We waren vantevoren een beetje bang dat het echt zo´n tourist trap zou zijn maar dat viel 100 % mee. Echt cool was ook de Tarzan-swing; best spannend om je te laten vallen van een hoog platform om vervolgens onwijs hoog de lucht ingeslingerd te worden.

Morgen pakken we om 06.30 de bus richting Alajuela - waar ik gewoond heb - voor onze laatste daagjes in Costa Rica en Midden- Amerika.Nu komtBuenos Aires al wel heel dichtbij!
Maar eerst gaan we voor de 3e avond op rijin de beste soda van het stadje (Maravilla) arroz con pollo eten!

Adios!

reinder

Dag Maaike en Gerben,

Wat een mooie foto's en wat een feest van herkenning.
Die canopy-tocht was heel erg mooi hé.
Wat leuk dat jullie weer in hetzelfdfe hotal zaten waar Maaike ,maar ook wij met Nynke een paar dagen hebben overnacht.
Monte Verde is met zijn cloudforest een aanrader.

Groet en adios,

Reinder

Marjolijn

Hey Smit en Maaike,

Heb nog geen tijd gehad om jullie verhalen door te lezen en ik zit nu op mijn werk. Maar ik hoorde van Floris dat jullie een weblog hadden en gevonden, natuurlijk...!!!! Ik kwam Jappie en Floris namelijk afgelopen vrijdag tegen in de Joop. Was wel leuk om Jappie ook weer even gezien te hebben, beetje lammig...

Mijn afstudeerborrel was ook erg geslacht!! En er komen nu initiatieven vanuit de Villa om weer een reunie te doen, natuurlijk wel als jullie weer terug zijn!! Zal snel al jullie verhalen lezen. Foto's zien er super uit! Heel veel plezier en geniet ervan.

bye marjolijn

Anne-Marie Westerbeek

Heerlijk om bij het lezen van jullie berichten even te vergeten dat hier een weeralarm geldt vanwege de storm. Wegen zijn afgesloten, bruggen dicht en het regent en hagelt. Als het niet nodig is wordt je geadviseerd thuis te blijven. Blijf lekker onderweg! Groeten van A.M.