Gerben & Maaike in Midden en Zuid Amerika

Belize - Caye Caulker

Hola! Of nee, hier moeten we gewoon beginnen met Yo man, want dit eiland (onderdeel van Belize),een voormalige Britse kolonie, is Engelstalig (of in ieder geval spreken ze een soort van Engels) en ademt een en al relaxheid uit! In 2 uur lopen heb je het hele eiland wel gehad, en het eiland puilt uit van de leuke restaurantjes, dive-shops, kleine guesthouses en barretjes. Dit alles in een setting van palmbomen en een Bonaire-achtige zee...

We zitten nualweer een dag of 2 op Caye Caulker in een erg relaxed guesthouse (Lena's Gueshouse) direct aan het strand, met schitterend uitzicht. Elke ochtend rustig wakker worden met een kop koffie op de veranda van het guesthouse, wat een stress. Enige puntje van zorg is dat hier de afgelopen week een kou-front is geweest en wij daar nu nog een beetje de naweeen van hebben: niet qua temperatuur (meer dan 25 graden), maar de zon laat zich nog nietecht zien enwe krijgen geregeld een tropische bui op ons dak - die telkens gepaard gaan met hevige wind. Vandaag is het al beter en de vooruitzichten zijn goed. Vanwaar deze Timofeef-overpeinzingen? We willen zoals gezegd gaan duiken in The Blue Hole, en dat kan alleen met een rustige zee (weinig wind en golven), omdat we het rif over moeten en nog twee uur moeten varen om TBH te bereiken. Maar gelukkig hebben we de tijd om op het mooie weer te wachten. Tijd doden met borrelen, lezen en spelletjes doen gaat nog niet vervelen.

In Tulum zijn we dus gaan duiken in Dos Ojos, een gangenstelsel deels onder de grond. Kort maar krachtig: errug indrukwekkend! Volledige grotten onderwater, pikdonker als je je licht uitdeed, boven komen in een deels met lucht gevulde grot waar we de vleermuizen zagen vliegen om vervolgens weer verder te duiken, en dat allemaal slechts met z'n 3-en: Santos de divemaster en wij! Af en toe moest Gerben even slikken om zijn claustrofobische neigingen te onderdrukken, maar overall was het echt fantastisch! Binnenkort zullen we wat foto's hiervan op de site zetten; foto's die we ons voor een prikkie (..) hebben laten aansmeren door de lokale duikfotograaf, maar die wel erg gaaf zijn!

Zo, nu eerst maar even ontbijten op het strand - tot snel!

Suustafa

Laiverds!! Klinkt errug relaxt, helemaal nu ik op zondagavond maar weer eens achter m'n compu duik voor m'n werk... Boehoe!! Wil ook duiken in TBH!
MAAR, eerst voor jullie een happy new year! Vandaag mag het nog geloof ik... Dus, dat jullie maar mooie avonturen mogen beleven!
Liefs Suus.
Ps. Ellmau was ook best exotisch.

Ellie

Happy 2008! Pfffffff, wat hebben jullie het daar toch zwaar....foto's zien guht aus! Lekker man.....Enjoy! Dikke kus uit Amsterdam!

meyke

Lieve maaik en gerben, en ik maar smsen 1 januari om 00.20u. want misschien hebben jullie de telefoon wel mee genomen.... helaas, 't is niet gelukt volgens mij.
We zijn alweer een week opweg, maar wens jullie een bruisend 2008 toe!
Zo te zien en lezen is het al aardig gelukt om te genieten van jullie geweldige trip.
Ga genieten, ik ga op mijn vrije dagje ook lekker chillen.
tot snel, heel veel liefs Meyke

Adam

Smit,

Vliegtuigvriend! Wij hebben de 5e versnelling er op gehad en zijn vanuit Yucatan via Palenque naar San Christobal de Las Casas naar Antigua gegaan en morgen naar Tikal (i.i.g. drie dagen). Daarna naar Belize en wij zagen ook bij de vooruitzichten enkel regen. Aiii....

Plezier nog!

Groeten,